Egymást okolják a cégek a Mexikói-öböl béli olajkatasztrófáért Egymásra hárítja a felelősséget a három héttel ezelőtt történt fúrótorony-balesetben érintett három cég. Washingtonban, a hétfői kongresszusi meghallgatáson a vezetők egymásra mutogattak.
Lamar McKay, a BP America elnöke áldozatnak állította be cégét. Hangsúlyozta, hogy az elsüllyedt olajfúró torony és a kútnál csődöt mondott 450 tonnás zárószelep nem az üzemeltető olajtársaságé volt, a BP csak bérelte azokat a Transocean vállalattól. McKay kijelentette, hogy a robbanást és az olajkatasztrófát tehát nem a BP, hanem egy másik cég biztonsági rendszerének meghibásodása idézte elő. Az elnök ehhez hozzátette, hogy a Deepwater Horizon platformon dolgozó 126 munkás közül csak 7 volt a BP alkalmazottja.
Tűzoltóhajók próbálják megfékezni a tüzet a BP olajfúró tornyának robbanását követően április 21-én.
Steven Newman, a Transocean elnök-vezérigazgatója azzal védekezett, hogy a vállalat szakemberei pontosan azt tették, amint a BP elrendelt nekik, és egyébként is a katasztrófa az alvállalkozó Halliburton hibájából következett be.
Tim Probert, a Halliburton biztonsági igazgatója pedig azzal hárította el a felelősséget, hogy a cég a szokásos olajipari előírások alapján járt el, és a BP tervének megfelelően hajtották végre a fúrt kút csövének cementtel való a tömítését, és a műveletet annak befejezése után nyomáspróbákkal ellenőrizték. Az igazgató azt is elmondta, hogy a detonáció idején nem a Halliburton, hanem a Transocean végzett valamilyen munkálatot a platformon.
A baleset óta megállás nélkül ömlik az olaj a Mexikói-öbölbe.
A BP és a Transocean külön-külön saját vizsgálatot végez a katasztrófa pontos okainak kiderítésére. A 11 halottat követelő baleset április 20-án történt, amikor az olajfúrást lezárták, hogy áttérjenek a kitermelésre. Az előzetes vizsgálatok szerint a robbanást metángázbuborék okozta: a cementtömítés elhelyezésekor keletkezett hő hatására kiszabadult metángáz felszökött a fúrószáron, gyorsan tágult, szétvetette a tömítéseket és a zárószerkezeteket, végül berobbant.
A baleset óta folyamatosan ömlik a nyersolaj a tengerbe. A szivárgást, amelynek mértéke kb. 800 ezer liter naponta, a mai napig nem sikerült megszűntetni. Tegnapig már mintegy 4 millió gallon nyersolaj ömlött a Mexikói-öbölbe, s a szennyeződés, amely elérte az amerikai partokat súlyosan veszélyezteti Louisiana és Texas állam érzékeny part menti mocsarainak élővilágát valamint a tenger ökoszisztémáját.
A szennyezés elérte a louisianai partokat.
Barack Obama amerikai elnök tegnap elrendelte, hogy még több független szakértőt vonjanak be a kárelhárítási munkálatokba. A BP – amely eddig 350 millió dollárt költött a tisztítási műveletekre – közölte: 4700 kártérítési igényt kapott, és 3,5 millió dollárt fizetett ki 295 károsultnak.
Az oldal a G-portál História Katasztrófák c. versenyére jött létre.
A G-portál História híres érdekes,izgalmas versenyiről, amik nem csak szórakoztatóak,hanem tanulságosak is. A portál szerkesztések álltal egy adott témát kell jobban megismernünk ami valóban igen hasznos. Ha érdekel a História oldala katt a képre.